üdvözlünk!

Ezen a fórumon babafigyelőbe invitálunk téged. Szeretnénk információkat, praktikákat, hasznos ismereteket megosztani veled e témakörben. Azért, hogy kiegyensúlyozott, boldog legyen számodra ez az értékes idő.

Ugyanakkor arra kérünk, hogy ismereteiddel, tapasztalataiddal te is járulj hozzá ennek az oldalnak a szerkesztéséhez. Ha van olyan téma amiről szívesen olvasnál bővebben, vagy tapasztaltál olyat amiről úgy gondolod mások számára is hasznos lehet kérlek írj!

2010. május 23., vasárnap

Segítség koszmó!

Most egy olyan témát választottam, amitől magam is kétségbe estem, kapkodtam fűhöz fához: a lányomnak koszmója van. Olyan az elnevezése, mintha az az ápoltságára utalna. Pedig dehogy!! Azután jöttek  a jótanácsok, de mintha ez nekünk csak jobban ártott volna, a baj elhatalmasodott rajtunk. Nagyon kétségbe ejtő volt, de üzenem mindenkinek aki ezzel szembe találja magát: elmúlik!!
Mindezek miatt próbálom csokorba szedni a tapasztalatokat, ismereteket, javallatokat azzal, hogy mindez korántsem szentírás, sőt néhány helyen ellentmondásos. Ezért arra biztatok mindenkit ossza meg velünk a tapasztalatát, ötletét, véleményét ha van ezzel kapcsolatban!

A koszmó sárgásbarna színű, vastag pörkös felrakódás a hajas fejbőrön, amely a rossz vérkeringés miatt alakul ki elhalt hámsejtekből és a bőrmirigyek faggyújából. Ha a csecsemőnek kiterjedt koszmója van, amely egészen a homlokáig és a szemöldökéig is lehúzódhat  A szakirodalom szerint fél éves kor táján enyhülnek a tünetek, de elhúzódhat egy éves korig. ( nálunk még két évesen is jelen volt!)
És most az ápolásáról:
Azt tanácsolják néhány helyen, hogy a megelőzés érdekében naponta mossuk meg a csecsemő fejét és puha kefével dörzsöljük meg mindkét irányból a hajas fejbőrt. Ezzel ellentétben én azt tapasztaltam, hogy a gyakori hajmosás jelentősen szárítja a fejbőrt ami inkább csak kedvez a kialakulásának. Az első gyermekünknek naponta mostam a haját- vastagon koszmós volt.A harmadiknak már  kis túlzással csak akkor,  amikor eszembe jut- neki nincs e csúnya jelensége.
Ha már kialakult a legtöbb helyen azt tanácsolják, hogy olajos vattával kenjük be a baba fejét, hagyjuk hogy jól beszívja így  felázik a lerakódás és könnyen eltávolítható lesz puha kefével. Kétségtelen, hogy segített felpuhítani, de én továbbra is úgy éreztem, hogy ez az eljárás csak fokozta a lerakódások tömegét. Valószínűleg azért- így utólag megtudtam- mert az olaj eltömíti a pórusokat ezzel akadályozza a bőrlégzést. Ezért ha nem jön be ez az eljárás próbálkozhatsz körömvirágos kenőccsel, vagy kamillás borogatással. Nekünk ez utóbbi segített valamelyest: kamillás vattát tettem borogatásként a fejbőrre: ez is felpuhította.
A puhítás után jöhet a kapargatás. Ismét ellentmodás: egyes vélemények szerint el kell távolítani a lerakódást, majd máshelyütt az olvasható ne kaparjuk, mert a még nagyon érzékeny hajhagymák megsérülhetnek. Mi szorgalmasan szedegettük a lerakódásokat, az alóla előbukkanó vörös érzékeny fejbőr nagyon ijesztő látvány volt. Mindezeket túléltük, kinőttük. Ma már nincs nyoma a koszmónak és szép szöszke haj is maradt!
Összefoglalva az én tanácsom: nem túl gyakori hajmosás, a már megjelent koszmó felpuhítása valamivel, majd gyengéd dörzsölés  kendővel, vagy puhább kefével. Sok sikert!

2 megjegyzés:

  1. Nekünk a Babe koszmó samponja jött be. Igaz, hogy nem volt olcsó (2000 Ft), de még a lányomnak vettük és azóta a kisfiam is ugyanazt a flakont használja. Nem ezt használjuk rendszeresen, csak, ha megjelenik a koszmó akkor mossuk meg 2-3 szor a buksit vele. Kicsit rajta kell hagyni, nagyon szépen fellazítja a koszmót azután én a legpuhább baba fogkefével fésülöm le a maradékot. 1-2 nap múlva megismétlem, ha maradt még valami rajta, azután visszatérünk a rendes samponra.

    VálaszTörlés
  2. Nekünk is a Babe koszmó elleni samponja vált be. Előtte hiába olajoztam és fésülgettem hajkefével a kisfiam fejbőrét, nem használt. Aztán megvettem a gyógyszertárban ezt a sampont. Már az első használat után látszott a javulás és 3-4 hajmosás után végleg eltűnt. Igaz, hogy drága, de megéri megvenni!

    VálaszTörlés